Furu AC (2017) Professionell röstanvändning i läraryrket. Lund: Studentlitteratur. Boken kan du beställa här.
Furu AC & Ahlskog-Björkman E (2015) Meningsskapande i förskolan – om kommunikationen mellan pedagog och barn vid en skapande aktivitet. I E Ahlskog-Björkman & AC Furu (red) Forskningsperspektiv på barnträdgårdslärares professionalism. Vasa: Rapport 37 / 2015, Fakulteten för pedagogik och välfärdsstudier. Åbo Akademi. En länk till rapporten finns här.
Furu AC (2011) Resa i röstens landskap - en narrativ studie av hur lärare blir professionella röstanvändare. (Diss.) Åbo: Åbo Akademis Förlag. En länk till avhandlingen finns här.
Furu AC (2004) En resa i röstens landskap - berättelser om lärande som kroppslighet och reflektion. Opublicerad avhandling för licentiatexamen. Åbo Akademi.
Furu AC & Ahlskog-Björkman E (2015) Meningsskapande i förskolan – om kommunikationen mellan pedagog och barn vid en skapande aktivitet. I E Ahlskog-Björkman & AC Furu (red) Forskningsperspektiv på barnträdgårdslärares professionalism. Vasa: Rapport 37 / 2015, Fakulteten för pedagogik och välfärdsstudier. Åbo Akademi. En länk till rapporten finns här.
Furu AC (2011) Resa i röstens landskap - en narrativ studie av hur lärare blir professionella röstanvändare. (Diss.) Åbo: Åbo Akademis Förlag. En länk till avhandlingen finns här.
Furu AC (2004) En resa i röstens landskap - berättelser om lärande som kroppslighet och reflektion. Opublicerad avhandling för licentiatexamen. Åbo Akademi.